Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Pytania:

1. Co Wam dały lektury, nie tylko te wyżej wspomniane?

2. Czego się nauczyliście

a. o Czesławie Miłoszu

b. o sobie

c. o historii literatury, kulturze, historii idei

3. Czego było za mało?

4.  … a czego za dużo?

5. Co było najbardziej wartościowe i  najbardziej treściwe dla Was?

6. Czy możecie opisać jakieś najsympatyczniejsze zdarzenie z całego okresu trwania projektu? (Nie ma w tym punkcie odpowiedzi „nie”)

7. Do czego byście jeszcze wrócili jeśli chodzi o Czesława Miłosza?

8. Czy przed przystąpieniem do pracy mieliście jakieś presumpcje odnośnie osoby Czesława Miłosza? Czy uległy one zmianie – albo czy pojawiła się , jeśli presumpcji specjalnych nie było, jakaś refleksja na temat osoby bohatera?

9. Co z tego macie?

10. Czy macie coś do dodania od siebie?

Poprawiony (środa, 04 stycznia 2012 20:11)

 

Lektura Szukania Ojczyzny oraz Rodzinnej Europy pozwoliły mi lepiej poznać osobę Czesława Miłosza oraz zrozumieć niektóre fakty historyczne wynikające z możliwości różnej interpretacji historii. Wspólne spotkania w celu omawiania przeczytanych tekstów były okazją do przekazania innym odczuć związanych z książkami. Dzięki nim mogłam wyrażać moje zdanie i konfrontować je z całą grupą. Uczestnictwo w spotkaniach z osobami, które miały okazję znać Miłosza pozwoliło mi  na zobaczenie w poecie człowieka ciepłego i ale i zdeterminowanego w swoich wyborach. Najmilej wspominam listopadowe spotkanie w wydawnictwie „Znak". Dzięki rozmowie z panem Jerzym Illgiem potrafiłam wyobrazić sobie Miłosza jako zwykłego człowieka lubiącego śledzie w śmietanie (o innych przyjemnościach nie wspomnę), a nie sławnego poetę poświęcającego cały swój czas na  pisanie wierszy. Dzięki projektowi dowiedziałam się o wielu anegdotach i legendach , poznałam wspaniałych ludzi, widziałam miejsca bogate w historię.

Poprawiony (wtorek, 27 grudnia 2011 11:44)